Muzika iz hipi ere još ima svojih pristalica. To dokazuju i posećene svirke entuzijasta iz Banatskog Velikog Sela, grupe Roy. Prema njihovim rečima – poziva za svirke im ne manjka, a tako će biti i tokom leta. Već 6. aprila Roy će nastupiti u „Lion Pub” u Zrenjaninu.
Kao bend oni su nastali u zlokobnoj godini korone. Tad su još „gulili“ osnovnoškolske skamije u rodnom Velikom Selu. Od tad nisu samo sazreli kao ljudi, već i muzički. Okupio ih je multuinstrumentalista Milan Vašalić, mada bi preciznije bilo reći da ih je okupila ljubav prema hipi muzici i kulturi. Danas je Milan „samo“ bubnjar u bendu, a mlađima je prepustio glavnu reč. Oni su i vizuelno i muzički razigrani, usvirani i aranžmanski šareni, rečju: „flower-power“ ekipa. Sastav pored pomenutog Milana, čine njegov sin Vid na gitari, potom basista Stefan Polić (svi iz Banatskog Velikog Sela) i pevačica iz Kikinde Andrijana Zobenica, koja je tek neznatno starija od pomenutog gitarskog dvojca i taman s dovoljno životnog iskustva da se okuša i kao tekstopisac kad su u pitanju autorske stvari.
Mnogi se pitaju zašto su baš taj naziv odabrali za ime benda. Po jednima ime potiče od asocijacije na pčelinji roj i vrednoću i posvećenost koju imaju, po drugima ime je referenca na Roja Orbisona. Oni se na to samo zagonetno smeškaju i dodaju da im je kao pretežno cover, to jest reproduktivnom bendu, repertoar zasnovan uglavnom na onom što se naziva zlatna era hipi kulture, a to su Dženis Džoplin, Džimi Pejdž, Džo Galager, Džim Morison i ostali iz te eskadrile. Kad se pogleda koliko su posećeni nastupi ovog sastava, a imali su ih nekoliko desetina, stiče se utisak da je u pitanju prava renesansa hipi kulture, ne samo kroz vibracije koje emituju sa „stejdža“, već i po „transu“ u koji pada publika već nakon prvih taktova dobro znanih hitova s kraja šezdesetih i početka sedamdesetih.
Deo repertoara Roy-a je naravno i Hendriks. Ovaj levoruki virtuoz je, znano je, svirao gitaru i zubima, a i momci iz Roy-a „grizu“ za svoju ideju. Kao deo opšte pop kulture dobro je poznata i fotografija Hendriksa u oblaku dima, međutim, on je posle prešao na nešto jače nadražaje i ubrzo, zbog viška radoznalosti, kao što je poznato, s gitare prešao da svira harfu u večnim lovištima. A to je, nažalost i zlehuda sudbina dobrog dela te hipi generacije. Ali, kad se govori o muzičkim uticajima koji su ostavili autori iz te ere, njihov opus je – kaže osnivač Roy-a Milan Vašalić – nepresušan. To je, podvlači, vrelo iz koga će se napajati još mnogo generacija.
Dakle, centralno uporište ovog severnobanatskog sastava su bitnici, rečju, učesnici „Vudstoka“ i njihova muzička zaostavština. Koncerti ovog severnobanatskog sastava, uz sve pomenuto, često su obojeni hipi ikonografijom, pa nije retka pojava da se za nastupe i obredno iscrtavaju po licu. Iako mladi, već su imali „gaže“ čak i u Nemačkoj u jednom prestižnom berlinskom klubu.
Već je rečeno da oni nisu samo cover tj. reproduktivni bend. Imaju i nekoliko svojih numera, a za pesmu „When you walk“, čiji su autori Vid Vašalić i Andrijana Zobenica, pre nekoliko godina snimljem je i video spot, a nedavno i još jedan. Isti autorski tandem potpisuje i novu autorsku numeru „Shadows in the night“.
Za ovo leto imaju već ugovoren veliki broj svirki, a paralelno rade i na vlastitom materijalu.
N. Savić