Javno preduzeće „Toplana“ je i prošlu godinu završilo sa pozitivnim bilansom i odličnim procentom naplate. Uz to, rešen je i veliki problem sa magistralnim toplovodom koji je godinama, u grejnoj sezoni, izazivao prekide u snabdevanju daljinskim grejanjem velikog broja potrošača.
– Rezultat dobrog planiranja je upravo remont glavnog voda u Ulici Miloša Velikog – kaže direktor „Toplane“, Dušan Marjanović. – Taj deo trase je glavna aorta, deo koji je uzrokovao i celodnevna isključenja kompletnog centra grada jer snabdeva više od 70 odsto korisnika u našem sistemu. Sa više od 45 miliona dinara sopstvenih sredstava, bilo je to možda i najveće ulaganje u protekloj deceniji. Od kada smo, uz pomoć lokalne samouprave, 2019. godine, izmirili zaostala dugovanja prema „Srbijagasu“, akumulirali smo sredstva upravo za ovakve, velike remonte. Iako je zima blaga, grejanje funkcioniše odlično. Ovo je, možda, i najbolja sezona u dugom periodu, u kojoj nismo imali nijednu havariju.
Marjanović podseća da ovo javno preduzeće, već godinama unazad, posluje pozitivno i na vreme izmiruje sve svoje obaveze. U ovoj godini, kaže, u periodu remonta, takođe će se obnavljati delovi sistema, kako bi se isključila svaka mogućnost kvarova u grejnoj sezoni.
– Spremni smo i za niske, zimske temperature, i očekujemo da će grejna sezona proći bez problema. Verujemo da ćemo, stručnim radom tehničkog dela preduzeća, i ulaganjem u obnovu zastarele opreme i mreže, doprineti još boljem poslovanju.
Za ovu grejnu sezonu obezbeđena je dovoljna količina gasa, što isključuje poremećaje u daljinskom grejanju.
– Cena gasa povećana nam je za 11 odsto, struju plaćamo za 10 evra po megavat-času više. Ipak, u dogovoru sa Gradskom upravom, i racionalnom potrošnjom u toplijim danima, uspećemo da prebrodimo period do kraja ove grejne sezone, a da korisnike ne opteretimo poskupljenjem – kaže Marjanović.
„Toplana“ ima više od tri hiljade korisnika, oko trideset odsto su pravna lica. Inače, potrošači revnosno izmiruju račune jer je naplata fizičkim licima, u 2022. godini, bila veća od 97 odsto, kaže Marjanović. Pravnim subjektima naplata je bila za samo dva odsto manja. Svim korisnicima i dalje se pruža mogućnost da zaostale obaveze plate u ratama.