Potrošači nezadovoljni – „Srbijagas“ tvrdi: računi za decembar su ispravni

Najnoviji računi za gas izazvali su nedoumice i, sudeći po reakcijama na društvenim mrežama, i uznemirenje i revolt potrošača. Višestruko uvećan iznos, tvrde korisnici, prvo ih je šokirao, a zatim su objašnjenje pokušali da dobiju u JP „Srbijagas“ i jedni od drugih.

„Mi smo dobili nepunih 16 000 prošlog meseca, a sada skoro 29 000. Centralno je u pitanju i nikad veći račun nismo imali“ – navodi jedna članica grupe na Fejsbuku.

Druga korisnica gasa dodaje da joj je račun, sa novembarskih 13 hiljada, povećan na 29 hiljada dinara što je, kako kaže, „skoro kao tri prethodna meseca zajedno“.

S obzirom na reakcije i na veliki broj poziva kol-centru, JP „Srbjijagas“ oglasilo se, krajem sedmice, sa dva saopštenja, u kojima obaveštavaju svoje potrošače da su računi za decembar ispravni.

Kako navode, do nedoumica je došlo zbog pomeranja roka plaćanja oktobarskog računa, što je, opet, učinjeno zbog štrajka u Pošti.

„Navedenim pomeranjem roka plaćanja oktobarskih računa sa 16. 11. 2023. na 15. 12. 2023. potrošači koji su izmirili svoja dugovanja za oktobar 2023. zaključno sa 30. 11. 2023. na novembarskom računu dobili su iskazanu pretplatu, samim tim je i dug za novembar umanjen za iznos pretplate“, navode u „Srbijagasu“ i pojašnjavaju da je, zbog ovih okolnosti, veliki broj potrošača uplatio umanjen iznos za novembar.

Nakon 15. decembra navedena preplata postala je dugovanje za oktobarski račun, koje se sada pojavilo na računima za decembar.

Zatim je ovo preduzeće izdalo je još jedno saopštenje u kom pojašnjavaju zašto je došlo do nesporazuma.

„Ponavljamo, da su fakture za oktobar stigle na kućne adrese kupaca početkom novembra (kada uvek i stižu, pre isteka valute-roka plaćanja), imale bi valutu 15. novembar i ne bi bilo potrebe za pomeranje valute i tretiranje uplata za oktobar kao preplate. Ovo je učinjeno da se izađe u susret kupcima i nema nikakve veze sa izborima kako je navedeno u tekstu na nekim sajtovima“, stoji u saopštenju „Srbijagasa“.

Ustupak kupcima učinjen je, kako napominju, jer bi im se, u suprotnom, obračunavala kamata za kašnjenje u plaćanju. Inače, u novembru su iz ovog preduzeća potrošačima najavili da neće obračunavati kamatu na oktobarske račune. Takođe, poručuju kupcima da treba pažljivo da gledaju na svakom računu šta je potrošnja za tekući mesec, a šta iznos za uplatu.

Potrošačima, pored teško razumljivog i prilično nejasnog objašnjenja (osim da ne vredi da reklamiraju račune), ostaje i pitanje šta će se zaista dogoditi sa zateznom kamatom.

„Neko je debelo pogrešio, a sada svi plaćamo tu zateznu kamatu i eto njima zarada na njihovu grešku“, tvrdi jedna Kikinđanka i dodaje da se u kol-centru i dalje niko ne javlja kako bi razjasnio sve nedoumice svojih potrošača.

Distributer, međutim, ostaje pri stavu da je kupcima samo učinio uslugu i kao potvrdu toga objavljuje konkretne račune za kupca za potrošnju za poslednja četiri meseca prošle godine, koji uredno izmiruje svoje obaveze, a koje možete da pogledate ovde.

TVOJ BRZI INFO: Novo na Kikindskom portalu (Video)

Pogledajte pregled nedeljnih dešavanja u Kikindi- TVOJ BRZI INFO sa Aleksandrom Stankić. Pratite nas na...

(VIDEO) Bačkogradištani pobednici „3h3 fudbal finala Srbije”

Sastav iz Bačkog Gradišta pobednik je „3x3 fudbal finala Srbije” koje je danas održano u...

Don`t copy text!