Заштити старије потрошаче који не желе да примају телефонске позиве трговаца кроз регистар „Не зови“

У складу са Законом о заштити потрошача и у циљу што ефикасније заштите осетљивих група почео је са радом регистар „Не зови“.  Потрошачи који не желе да примају позиве трговаца путем телефона и смс односно ммс порука које се односе на продају производа или услуга, могу да се упишу у поменути регистар, а сви оператори мобилне и фиксне телефоније обавезни су да то омогуће својим корисницима.

-У последње време јавља нам се велики број старијих особа које су жртве трговаца који имају све њихове податке. Стога је оформљен регистар „Не зови“ како би заштитио старије потрошаче. Пошто се број телефона појединца региструје код оператера мобилне телефоније, он се региструје и у  Регулаторном телу за електронске комуникације и поштанске услуге РАТЕЛ. Трговац пре него што позове потрошача мора да провери да ли његов број регистрован и уколико га и тада назове ризикује казну од 50.000 динара – истакао је председник УПОК-а у Кикинди Дарко Цвијан.

 

Иако је телефонска трговина легална, потрошачи пријављују велики број злоупотреба.

-Пензионери су најосетљивија, али и најсигурнија категорија платиша јер се у 90 одсто случајева све продаје преко административне забране односно обуставе на пензију. Правило је да се телефонским путем продају изузетно скупи производи од више десетина хиљада динара или неколико хиљада евра, а ствари које су купују немају ту тржишну вредност. Трговци су развили софистициране начине продаје и неретко доводе потрошаче у непријатне ситуације, а како се све одвија телефоном тешко је доказиво да је потрошач доведен у заблуду – каже наш саговорник.

На сајтовима Министарства унутрашње и спољне трговине и РАТЕЛ-а постоје обрасци који су једноставни за попуњавање, али потрошач мора лично да је га попуни.

-Током пролећа нам се јавио већи број потрошача управо због оваквог вида куповине и у многим случајевима смо посредовали. Најважније је да потрошач, уколико одустане од куповине, то уради на време у року од 14 дана. У том периоду може да се врати производе без навођења било какви разлога зашто одустаје од куповине. Када нам се суграђани јаве у том интервалу ми му омогућимо да раскине уговор и поврати средства. Ако законски рок прође, не може ништа да се учини. Имали смо и ситуација где су склапани уговори са дементним особама и то недељом, тако да се неретко таргетирају потрошачи који су онемогућеног расуђивања због болести – прецизира Цвијан.

Најчешће се продају мобилни телефони, разна медицинска помагала попут масажера, јастука, прекривача са магнетима или суплементи.

А.Ђ.

 

 

(ВИДЕО) Градоначелник Младен Богдан гост подкаста Кикиндског портала

У празничном подкасту Кикиндског портала угостили смо градоначелника Младена Богдана. Након је у интервјуу за...

(ВИДЕО) Кикиндски малишани дочекали 2025. годину

Тачно у подне, 31. децембра, одбројавајући последње секунде Старе, кикиндски малишани дочекали су Нову годину....

(ВИДЕО) Додељена градска признања појединцима и колективима: Они су обележили 2024. годину

Поводом Дан града додељена су градска признања најзаслужнијим појединцима и колективима. На свечаности у Градској...

Don`t copy text!