U Srbiji, prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, postoji više od 200.000 trotineta. Ukoliko budu usvojene novine u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, prvi put će i oni biti zakonski regulisani, kada je reč o vožnji.
Među predlozima za izmenu i dopunu zakona o bezbednosti u saobraćaju našla se i zabrana kretanja električnih trotineta po trotoarima, ali i podizanje starosne granice za njihove vozače.
„Lica od 14 godina i starija, moći će da voze trotinet ali na sledećim površinama: svuda gde voze biciklisti, bici-trakama, pešačko-biciklističkim stazama, ali u našem predlogu je da se trotineti mogu kretati kolovozom, ukoliko njime upravljaju lica starija od 18 godina“, rekao je Milan Ilić, iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
Vozačima električnog trotineta biće dozvoljeno kretanje kolovozom uz obaveznu upotrebu zaštitne kacige i svetlećeg prsluka, kako bi bili bezbedni i vidljivi na ulici. Takođe, predviđena brzina kretanja električnog trotineta ne sme da bude veća od 25 kilometara na čas.
„Zakon kaže da, ukoliko postoji bici-traka pored pešačkog prelaza, tada može da se vozi i bicikl i trotinet. Ukoliko ne postoji, tada je i vozač bicikla i trotineta dužan da siđe i pređe kao pešak. To je važno ako dođe do udesa, pa vozač kola udari trotinetistu na pešačkom prelazu koji je vozio, za vozača je to olakšavajuća okolnost, zato što se ne očekuje da on tuda vozi“, dodao je Ilić.
U predlogu izmene zakona stoji i da će vozačima električnog trotineta biti zabranjeno da se kreću u pešačkim zonama. Iako je predviđeno i da se svaka neodgovorna vožnja adekvatno kazni, akcenat je i ovog puta na prevenciji i povećanju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, poručuju iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
(Izvor: RTV)