У нашем граду данас је почела шеста међународна конференција „Савремено образовање 2025“, у организацији Алијансе просветитеља Србије. Ова традиционална конференција сваке године се одржава у другом граду Војводине, а након Новог Сада и Суботице, као и три онлајн издања, за домаћина је изабрана Кикинда, односно Висока школа струковних студија за образовање васпитача (ВШССОВ).
На дводневној конференцији учествује 61 аутор и излагач из седам земаља: Србије, Словеније, Мађарске, Босне и Херцеговине, Северне Македоније, Црне Горе и Хрватске. Програм обухвата пленарна излагања, радионице, дискусије и 26 стручних предавања, а теме се крећу од наставних модела и техника, иновативних приступа у образовању, улоге наставника и сарадње са установама културе, па све до инклузивног образовања и савремених дигиталних алата.
– Алијанса просветитеља Србије основана је са циљем да подстакне и унапреди образовање и васпитање, како у формалном, тако и у неформалном контексту. Посебан акценат стављамо на окупљање стручњака из свих сектора образовања – од предшколског до универзитетског. Наша идеја је да повежемо теорију и праксу, да наставници, васпитачи и професори међусобно деле своја искуства, идеје и примере добре праксе. Трудимо се да конференција сваке године буде доступна у различитим градовима, како бисмо ширили круг учесника и омогућили да што више професионалаца буде део овог процеса. Прву конференцију, априла 2019. године, одржали смо пре Министарства просвете. На почетку смо се суочавали са изазовима, нарочито током периода пандемије, када су три конференције одржане онлајн. Али, управо то нам је био показатељ да су размена знања и континуирано усавршавање неопходни без обзира на околности. Данас, када имамо прилику да се поново окупљамо уживо, видимо колико су ови сусрети важни за све нас који радимо у образовању – рекла је др Маринела Шћепановић, чланица управног одбора Алијансе просветитеља Србије и представница Друштва дефектолога Црне Горе.
Другог дана скупа, након пленарног излагања, одржаће се низ предавања и радионица. Неки од тематских оквира укључују: иновативне наставне методе у раду са децом са потешкоћама у развоју, развој емоционалне интелигенције у школама, коришћење савремених дигиталних алата у настави, улогу луткарства у развоју деце, имплементацију STEAM метода у школском систему, сарадњу наставника и родитеља у подршци деци током образовања.
Поред наставника и професора, на конференцији учествују и представници различитих организација и институција, а партнери у организацији су Педагошки факултет Бијељина Универзитета Источно Сарајево, Друштво дефектолога Црне Горе, Друштво дефектолога Војводине, Ресурсни центар за специјалну едукацију (Београд), и овогодишњи домаћин, Висока школа струковних студија за образовање васпитача у Кикинди. Пре почетка данашњег програма, госте-учеснике је поздравила директорка ВШССОВ др Ангела Месарош Живков која такође, има улогу предавача на конференцији.
Кроз споразум о сарадњи са Алијансом покушавамо што више да анимирамо чланство да учествује како би тај трансфер знања, струке и науке повезали, као и теорију и праксу на добробит цеокупног образовног система, истакао је др Небојша Митровић, ванредни професор на Педагошком факултету Универзитета у Источном Сарајеву са седиштем у Бјељини, продекан за научно-истраживачки рад и међународну сарадњу.
– У најави имамо покретање мастер студија за образовање за рад са децом са потешкоћама развоју, то би био фокус, јер имамо тренд све већег броја деце која имају одређених проблема у развоју. Трудимо се да конференције надоградимо и кроз формалне и неформалне разговоре и да их подигнемо на виши ниво, на добробит обе институције. Већ радимо на писању елабората о изводљивости тог студијског програм и надамо се да ће почети са применом од идуће школске године. Веома ми је драго што сам поново у Кикинди у Школи са којом имамо потписан споразум о сарадњи, посећујемо се и размењујемо искуства – рекао је професор Митровић.
Закључци и препоруке са конференције биће објављени у Зборнику радова. Организатори се надају да ће овај скуп, као и претходни, допринети унапређењу квалитета наставе и инспирисати наставнике и васпитаче за нове приступе у раду.