Prema podacima Ministarstva prosvete, u više od 80 odsto škola u Srbiji danas je, posle zimskog raspusta, počelo drugo polugodište. U svim kikindskim osnovnim i srednjim školama danas je organizovana nastava, u skladu sa rasporedima koje su utvrdili direktori, osim u školama „Feješ Klara” i OŠ „6. Oktobar“ u kojima nije bilo časova.
Mimo postignutih dogovora sa sindikatima, deo prosvetnih radnika oglušio se o sporazum i radnu obavezu i odlučio se za obustavu nastave, podržavajući aktuelne političke proteste. Oni su održali na trgu ispred Gradske kuće javni čas ističući da na taj način- pružaju podršku studentima u blokadi, što implicira jasnu političku pozadinu okupljanja.
Podsetimo, nakon dogovora sa reprezentativnim sindikatima, Vlada je usvojila Uredbu koja, posle povećanja od 11 odsto od 1. januara, predviđa dva vanredna povećanja plata prosvetnim radnicima-po pet odsto od 1. marta i od 1. oktobra. Premijer Vučević rekao je da će od sutra prosvetna inspekcija krenuti u škole koje su, suprotno zakonu, obustavile nastavu. Vučević je zahvalio svima koji su omogućili nastavu i pozvao, pre svega roditelje i đake, da se ne dozvoli da iko škole truje politikom.
– Imamo parlament, imamo trgove, imamo medije, tamo se priča o politici. Deci toliko dugujemo da ih zaštitimo od dnevne politike i različitih političkih stavova i različitih političkih ciljeva, različitih političkih opcija. Politici nije mesto među decom – naglasio je premijer.
SUTRA REDOVNA NASTAVA
Nakon sastanka aktiva direktora i izjava direktora škola na teritoriji Grada Kikinde, sutra će sve osnovne i srednje škole raditi redovno, osim OŠ ,,6.oktobar” koja će takođe raditi, ali po izmenjenom rasporedu koji donosi direktor škole u skladu sa zakonom, a na osnovu raspoloživog kadra.
RAZGOVORI O KOLEKTIVNOM UGOVORU
Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović je izjavila da su nastavljeni razgovori sa predstavnicima reprezentativnih sindikata prosvete, sa kojima se sada razgovara o kolektivnom ugovoru, smanjenju administracije u prosvetnom sistemu, kao i o ukrupnjavanju procesa rada, jer, kako je objasnila, ima nastavnika koji na nekoliko mesta rade i potrebno je ukrupnjavanje norme. Ona je rekla da su teme razgovora sa sindikatima i popravljanje nastavnih programa i niz drugih tema koje će se naći na dnevnom redu kroz posebni kolektivni ugovor.