Светски Дан права потрошача обележава се данас, 15. марта. Циљ кампање јесте информисање грађана и јачање њихове свести о правима у овој области сигурност и тачне информације о производима приликом куповине, квалитетне услуге, рекламације и коректан однос произвођача и трговаца према купцима.
Светски дан потрошача установљен је одлуком Уједињених нација (УН) и први пут почео да се обележава 1983, а сваке године има неку посебну тему. Ове године тема је „Фер дигиталне финансије“, а циљ је да се покрене разговор о дигиталним финансијама, наводи се на сајту Потрошачке интернационале.
Права која потрошачи имају су:
-уколико је роба коју су су потрошачи купили неисправна, имају права да је рекламирају, а да добију другу робу, да се поправи или да им трговац врати целокупни износ.
-потрошачи морају да имају на располагању безбедну храну и да декларација наводи све састојке које храна садржи, као и датум истека рока.
-цене роба и услуга морају бити јасно истакнуте и разумљиве свим потрошачима, а уколико се потписује уговор – он не сме да садржи одрицање од било ког потрошачког права.
-законом је забрањено обмањујуће пословање – ако вам неко даје бесплатно неку робу, а притом тражи да платите. Закон омогућава и да одбијете робу коју нисте наручили а стигне вам на адресу.
-када је у питању продаја „од врата до врата“, потрошач се може предомислити у року од две недеље и отказати робу или услугу.
-закон о заштити потрошача уређује и туристичке услуге, па ако туристичка агенција не пружи услове из уговора – потрошач има права да тражи и друге одговарајуће услуге без додатних трошкова.