Заштита права потрошача: неочекивано повећани рачуни и телефонска продаја

У сусрет Светском дану права потрошача који се обележава 15. марта, Удружење потрошача Кикинда упозорава грађане на најновије малверзације и саветује како да се заштите.

Неочекивано увећани рачуни

Један од најчешћих проблема са којима се потрошачи суочавају у последње време јесу неочекивано увећани рачуни телекомуникационих услуга.

– Велики број грађана нам се јавио након што су добили рачуне за јануар и фебруар са износима знатно већим од уговорених. Испоставило се да је МТС, без адекватног обавештења, угасио старе пакете и корисницима убацио нове, скупље – објашњава Дарко Цвијан из Удружења потрошача.

Иако су оператори у обавези да потрошаче обавесте о промени цена најмање 30 дана унапред и омогуће им раскид уговора без накнаде, многи корисници нису добили јасне информације.

– Људи су затечени када им стигну рачуни увећани за 700 или 800 динара, а да нису добили никакво званично обавештење. Објава на сајту оператора није довољна – наглашава Цвијан.

Шта потрошачи могу да ураде? Први корак је подношење рекламације и захтев да им оператор достави доказ о благовременом обавештењу. Ако рекламација буде одбијена, грађани могу да се обрате Удружењу потрошача или да уложе приговор РАТЕЛ-у.

Како се заштитити од телефонских продаваца?

Један од ефикасних начина заштите од агресивних телефонских продаваца јесте упис у регистар „Не зови“.

– Потрошачи треба да оду у седиште свог оператера и поднесу захтев за упис у регистар. То је нарочито важно за старије особе, јер су оне најчешће жртве оваквих продајних стратегија, а неретко и превара – истиче Цвијан.

Недавно је Удружење имало случај жене која је телефоном склопила уговор о закупу душека и јастука, несвесна да ће је то коштати чак 350.000 динара, и то путем административне забране на пензију.

Проблем са оваквом врстом продаје је што купци не дају новац одмах, па тек када почне обустава од пензије схвате колико су се финансијски обавезали. Закон дозвољава раскид таквих уговора у року од 14 дана, али ако тај период прође, купац мора да плати производ.

За трговце који не поштују регистар „Не зови“ предвиђене су казне од 300.000 до два милиона динара.

Светски дан потрошача – заштита и одрживост

Ове године, Међународна организација за заштиту потрошача позива на праведан прелазак на одрживе стилове живота који подржавају основне потребе људи, штите њихово здравље и безбедност, чине одрживе изборе доступнијима и осигуравају да се глас потрошача чује на свим нивоима.

Светски дан права потрошача установљен је одлуком Уједињених нација и први пут је обележен 1983. године.

С. В. О.

(ВИДЕО) У Микронасељу изградњом тржног центра и улагањем града изграђено више од 150 паркинг места

Завршетком ритејл парка „Нест“ у Микронасељу добијено је и знатно више паркинг места. Поред тога...

(ВИДЕО) Башаид богатији за 200 нових садница: Пошумљен кружни ток и Дударница

Након што је у Башаиду пре две године заснована Школска шума о којој рачуна воде...

(ВИДЕО) Председник Вучић посетио винарију Радловић: Упознао и будућег председника Драгана Мићина

Владимира Радловића, ветеринара, који се бави виноградарством и винарством посетио је председник Србије Александар Вучић....

Don`t copy text!