Телевизије Н1 Београд и Нова С су по новом закону у надлежности РЕМ

Члан 58 новог Закона о електронским медијима дефинише пружаоце медијских услуга који су у надлежности Републике Србије.

Став 2, тачка 1 овог члана гласи: „Пружалац медијске услуге у надлежности је Републике Србије ако: 1) је основан у Републици Србији.“ У ставу 3, тачка 2 даље стоји: „Сматра се да је пружалац медијске услуге основан у Републици Србији ако је испуњен један од следећих услова: […] 2) ако пружалац медијске услуге има седиште у Републици Србији и уредничке одлуке о медијским услугама се доносе у другој држави чланици Европске уније, или обрнуто, а у Републици Србији ради значајан део његове радне снаге (лица ангажована уговором о раду или на други начин) који обавља активности у вези са програмским садржајем чијим објављивањем се пружа медијска услуга.”

Део у ставу 3, тачка 2 „или обрнуто” значи да се сматра да је пружалац медијске услуге основан у Републици Србији, па самим тим и да је у надлежности Републике Србије, и када „пружалац медијске услуге има седиште у другој држави чланици Европске уније и уредничке одлуке о медијским услугама се доносе у Републици Србији, а у Републици Србији ради значајан део његове радне снаге (лица ангажована уговором о раду или на други начин) који обавља активности у вези са програмским садржајем чијим објављивањем се пружа медијска услуга.”

У члану 4, тачка 15 новог Закона о електронским медијима дефинисан је појам медијске услуге телевизије: „Медијска услуга телевизије (линеарна аудио-визуелна медијска услуга) је услуга коју пружалац аудио-визуелне медијске услуге обезбеђује ради истовременог праћења програма на основу програмске шеме.“ Истим чланом, у тачки 29, дефинисан је појам уредничке, односно уређивачке одлуке: „Уређивачка одлука је одлука која се редовно доноси у спровођењу активности за које постоји уређивачка одговорност, а у вези са свакодневним функционисањем медијске услуге.“

Чланом 58, став 3, тачка 2 сматра се да је пружалац медијске услуге Јунајтед медија основан у Републици Србији, па самим тим и да је у надлежности Републике Србије, јер је реч о пружаоцу медијске услуге који „има седиште у другој држави Европске уније“ (Луксембург), а уредничке одлуке о медијским услугама, које су према дефиницији у вези са „свакодневним функционисањем медијске услуге“, доносе се у Републици Србији у којој „значајан део радне снаге ради на производњи програмског садржаја чијим објављивањем се пружа медијска услуга”.

Став 1 овог члана гласи: „Пружалац медијске услуге у надлежности Републике Србије, дужан је да се придржава прописа која се примењују на медијске услуге у Републици Србији.“ Тело које се по Закону о електронским медијима стара о примени прописа о медијским услугама у Републици Србији је Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ). Међу прописима који се примењују на медијске услуге је и онај о прибављању дозволе за емитовање кабловских телевизија.

У члану 35, став 2 новог Закона о јавном информисању и медијима, појам медија развезан је од услова регистрације у Регистар медија брисањем последњег дела „а који су регистровани у Регистру медија, у складу са овим законом“ и сада гласи: „Под медијем се у смислу овог закона нарочито подразумевају дневне и периодичне новине, сервис новинске агенције, радио-програм и телевизијски програм и електронска издања тих медија, као и самостална електронска издања (уређивачки обликоване интернет странице).“Кровни медијски закон односи се на све форме медија из члана 35, став 2, без обзира на то да ли су они регистровани у Регистру медија или нису, што је случај са телевизијама, тј.медијским услугама Јунајтед медије као што су ТВ Н1 Београд, ТВ Нова С, ТВ СпортКлуб и другим.

Наведене формулације из члана 4 и 58 Закона о електронским медијима преписане су из регионалне легислативе (Хрватска, Словенија, БиХ) и усклађене су са Директивом Европске уније о аудио-визуелним услугама, водећим документом ЕУ у области медија који надилази Европску конвенцију о прекограничним телевизијама Савета Европе. Статус прекограничног емитовања, на који се позива Јунајтед медија, према члану 58, став 3, тачка 2 није више пресудан у одређивању надлежности. Део у тачки 2 који то омогућује, „или обрнуто”, није се налазио у претходном Закону о електронским медијима.

Очекује се да Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ) поступи по закону.

Иштван Каић

Аутор је аналитичар медија и специјални саветник министра информисања

(Политика)

ТВОЈ БРЗИ ИНФО: Ново на Кикиндском порталу (Видео)

Погледајте преглед недељних дешавања у Кикинди- ТВОЈ БРЗИ ИНФО са Александром Станкић. Пратите нас на...

(ВИДЕО) Бачкоградиштани победници „3х3 фудбал финала Србије”

Састав из Бачког Градишта победник је „3x3 фудбал финала Србије” које је данас одржано у...

(ВИДЕО) На 1.200 квадрата салон „Форма идеале“ у Кикинди: Прва три дана попусти за купце

  У Кикинди је отворен салон намештаја „Форма идеале“ на адреси Милоша Великог 54. Прва...

Don`t copy text!