Пружни прелази – живот на коцки због непажње

Сваке године бележе се страдања на путно-пружним прелазима, а не тако давно, недалеко од Кикинде, догодиле су се две саобраћајне незгоде на овим местима. Без обзира на то да ли је прелаз обезбеђен или не, од највеће важности је поштовање сигнализације и саобраћајних прописа, каже Милан Илић, саветник директора Агенције за безбедност саобраћаја.

– Угроженост возача на путно-пружним прелазима заиста је велики проблем. Наши подаци показују да је, у 95 одсто случајева, на овим местима до саобраћајне незгоде дошло због људског фактора. Последњим изменама Закона о безбедности у саобраћају прецизно је наведено да возач пре преласка пута преко пруге мора да се заустави, да прекине кретање и да се увери да може безбедно да пређе. Сигнализација на путно-пружним прелазима се обнавља, али често имамо ситуацију да је грађани намерно оштећују. Наше анализе показују да је, у настанку оваквих незгода, најзаступљенији људски фактор – технички фактор може, али са мањим процентом, да допринесе тој безбедности – навео је Илић.

Агенција за безбедност саобраћаја током године континуирано спроводи активности на едукацији учесника у саобраћају о преласку пута преко пруге, рекао је саветник директора и нагласио да саобраћајне незгоде на оваквим местима имају веома тешке последице и да се, најчешће, завршавају трагично. Отуд и апел из Агенције да се поштују прописи и на путно-пружним прелазима, као и сва саобраћајна сигнализација.

Појас употребљава само 20 одсто путника на задњем седишту

– Подаци о томе да је утицајни фактор „погрешно извођење радњи” у саобраћајним незгодама са настрадалима – и повређенима и погинулима, заступљен са 40 одсто, брзина као утицајни фактор са 30 одсто, док је на настанак незгоде алкохолисаност возача имала удео у 12 одсто случајева, указује на то где имамо највише простора за побољшање. Проценат употребе сигурносног појаса један је од фактора који могу да нам, током године, спасу око сто живота. Према нашим анализама, 80 одсто погинулих на задњем седишту није било везано, као ни 100 возача путничких аутомобила који су погинули у претходном периоду. Циљ наше стратегије јесте да на задњем седишту имамо проценат употребе појаса 85, а 95 на предњем. Тренутно се код нас на предњем седишту везује 80 одсто, а на задњем 20 процената учесника у саобраћају, и овде видимо пуно простора за побољшање – навео је Илић.

(ВИДЕО) У Микронасељу изградњом тржног центра и улагањем града изграђено више од 150 паркинг места

Завршетком ритејл парка „Нест“ у Микронасељу добијено је и знатно више паркинг места. Поред тога...

(ВИДЕО) Башаид богатији за 200 нових садница: Пошумљен кружни ток и Дударница

Након што је у Башаиду пре две године заснована Школска шума о којој рачуна воде...

(ВИДЕО) Председник Вучић посетио винарију Радловић: Упознао и будућег председника Драгана Мићина

Владимира Радловића, ветеринара, који се бави виноградарством и винарством посетио је председник Србије Александар Вучић....

Don`t copy text!