Интерактивне и забавне, уз њих се открива и учи: „Књиге са којима се расте” професорке Драгане Малешевић

Интерактивне књиге за децу едиције „Књиге са којима се расте“ ауторке професорке Драгане Малешевић резултат су њеног дугогодишњег посвећеног педагошког и истраживачког рада, као и жеље да данашњој деци пружи медиј који је у складу са њиховим потребама и интересовањима. Тако су настале књиге које доносе издавачку новину јер поред текста и илустрацијa, имају QR кодове са звучним и видео записима. Књиге „Биљке“, „Облици и бројеви“, „Животиње наших крајева“ и „Откривамо чудесни свет“ су едукативне, забавне и деца их обожавају. Ова иновативна и аутентична издања могу се користити са и без мобилног телефона.

– QR кодови омогућују деци стварање јасних представа и сагледавање појава које нису у њиховом непосредном окружењу. Неки QR кодови имају само звук, неки само видео, а неки и звук и видео запис. Књиге се могу користити уз помоћ одраслих док деца не знају да читају, а и деца их могу користити индивидуално, као сликовницу. Књига може служити и за учење читања јер је текст с том намером и штампан већим словима и фонтом за почетно читање. Ове књиге враћају децу књизи у новој форми обједињујући њихова интересовања и дигиталне медије- каже у разговору за Кикиндски портал др Драгана Малешевић, професор на Високој школи струковних студија за образовање васпитача у Кикинди.

Интересовање деце за употребу мобилних телефона ауторка ставља у функцију учења и развоја детета. Уколико деца већ желе да користе мобилне телефоне, књиге то омогућују али на едукативном садржају који је у функцији њиховог учења и развоја. Са друге стране, развој дигиталне компетенције деце управо је један од циљева нових основа предшколског образовања и васпитања.

-Интерактивност детета и књиге је у више домена – у домену текста, илустрације, звучних записа, видео записа и употребе матрице за самоконтролу тачности одговора. Текст комуницира са дететом и подстиче га да активно истражује и открива, као и да говори о својим опажајима и изражава своје мишљење. Књиге у интелектуалном домену утичу на развој способности за учење, памћење, опажање, пажњу и мишљење; у вољном домену подстичу децу да уче, откривају, закључују; у емоционалном граде позитиван однос према другима и према окружењу; у социјалном домену развијају одговоран однос према другим бићима и заједници, развијају еколошку свест и подстичу децу на очување средине; а у физичком домену подстичу децу на физичку активност. Код деце се нарочито развија способност за опажање и утиче се на дужину трајања његове слушне и визуелне пажње- напомиње ауторка.

Не мање значајно је то што се код деце развија и способност за учење откривањем и, нарочито, дивергентно мишљење као основа креативности и разматрања различитих могућност. Од детета се не тражи само један тачан одговор.

-Тачних одговора у матрици је пет од осам. Када се код детета на овакав начин развија мишљење оно ће као одрастао бити способан да сагледава више решења на постављени проблем и да креира нешто ново и другачије. Књига „Откривамо чудесни свет” садржи експерименте са водом, ваздухом, топлотом и светлости Сунца, праве свој вулкан и друго чиме подстиче децу да активно уче и закључују о појавама које их окружују. Подстиче их и да сазнају о научницима: Миланковићу, Тесли, Панчићу, као и о Кеопсу и пирамидама. Садржај ових књига је савремен јер учи децу и о алтернативним изворима енергије ветра и Сунца и примерено узрасту гради основе за законе физике. Специфична карактеристика ових књига је што од деце тражи да стварају претпоставке, које потом потврђују или одбацују што их учи да истраживачки мисле. Ове књиге су богат ресурс за заједничко и индивидуално истраживање и учење- истиче професорка Малешевић.

Висока школа струковних студија за образовање васпитача је, захваљујући подршци Покрајинског секретаријата за високо образовање и научноистраживачку делатност одштампала ове књиге и бесплатно их поделила студентима да се користе као уџбеник.

Богато стручно искуство ауторке

Професорка Драгана Малешевић је доктор дидактичко-методичких и доктор педагошких наука. Ауторка је популарних и цитираних књига у штампаном и електронском формату на српском и енглеском језику. Едуковала се од средње педагошке школе до доктората у Србији, Шкотској и Русији. Има богато искуство у пракси као учитељ, просветни саветник и професор у школи за образовање васпитача. Ове књиге она заснива на научној основи савремених педагошких концепција и испитивањима ефеката практичне примене прототипа ових књига у пракси рада са предшколском и млађом основношколском децом.

Свака књига може се читати појединачно и чини целину за себе, али је у едицији повезана са другим књигама, а садржаји свих књига су међусобно интегрисани. Интеграција садржаја омогућава да дете повезује и гради узрочно-последичне везе. Рецензенти ових издања су познати и признати стручњаци у својим областима.

 

 

 

Don`t copy text!