Шта да можете да урадите ако вас је преварио трговац

ПРВИ КОРАК – ОБРАТИТЕ СЕ ТРГОВЦУ.
Ово су ваша права у бројевима:
2 године – имате право на оправку и замену робе/услуге, иако немате гаранцију (рекламација);
6 месеци – имате право да робу која није исправна замените или да тражите новац назад. У тих шест месеци неисправна роба вам може бити и поправљена, али изричито уз вашу сагласност;
8 дана – је рок у којем трговац мора да одговори на рекламацију;
14 дана – имате право да се предомислите и вратите робу, без икаквог образложења, али само уколико сте је купили на даљину (наручили робу преко Интернета, ТВ продаје, каталога, на презентацији или од продавца који се појавио на вашим вратима);
14 дана – је рок у ком је трговац у обавези да вам врати новац за враћену робу која је купљена на даљину;
15 дана – рок за решавање рекламације (изузетак су намештај и техничка роба, када је рок за решавање рекламације 30 дана);
30 дана – рок у коме је трговац дужан да вам испоручи купљену робу (уколико није другачије уговорено) – у противном је у обавези да вам врати новац;
30 дана – од дана подношења рекламације је рок у ком трговац мора да реши прихваћену рекламацију када су у питању техничка роба и намештај
1 година – од дана подношења рекламације трговцу је рок у којем је могуће поднети предлог за покретање вансудског решавања потрошачких спорова;
500 хиљада динара – судске таксе су укинуте за све спорове чији предмет не прелази ову суму.
Наставиће се.
ИЗВОР: Министарство трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије, Сектор за заштиту потрошача.
Don`t copy text!