У Економско-трговинској школи, уз најсавременија наставна средства, завидан квалитет наставе

Економско-трговинска школа у Кикинди је, у последњих шест месеци обновила и најсавременијим наставним средствима опремила све кабинете за стручне предмете економског и комерцијалног смера, као и кухињу и салу за угоститељска занимања.

– Захваљујући локалној самоуправи, решили смо велике проблеме које смо имали због неопремљених кабинета. У претходне две године замењени су застарели рачунари у бироима за подручја рада економија, право и администрација – каже директорица Школе, Тања Радованов. – Поред тога, од почетка школске године,  на конкурсима Министарства просвете, добили смо 60 рачунара, штампач, 16 лаптопова, 16 пројектора и 16 сталкова. Захваљујући надлежном Покрајинском секретаријату, сада имамо и два нова телевизора која користимо уместо пројектора.

У кабинетима је данас наставу из предмета „обука у виртуелном предузећу“ имала трећа година комерцијалног смера. Александра Зивлак каже да се припрема да упише маркетинг.

– Ово је један од бољих смерова у школи, много предмета имамо на рачунарима. Конкретно, на овим часовима учимо све о томе како се води предузеће.

Њена школска другарица из другог одељења истог смера, Милијана Милованов, веома је задовољна што је успела да упише смер који је желела.

– Као економисти имамо највише могућности да урадимо нешто са својим животом, можемо да имамо и своје предузеће. Размишљала сам о томе да упишем Факултет за пословну информатику – каже Милијана.

За подручје рада угоститељство Школа је, додаје директорица, по пројекту Министартва правде, набавила и конвектомат, најсавременији уређај за потребе наставе из предмета куварство, вредан 480 хиљада динара. Конвектомат има три начина рада: конвекцијски (струјањем врућег ваздуха), парни и комбиновани.

– Са новим уређајем припрема јела може да се програмира, чак и изглед и боја јела, а уређај поседује и сонду која проверава да ли је јело готово и аутоматски га искључује. Припрема хране много је лакша и бржа, а јела су квалитетнија – објашњава наставник куварства, Милан Малетић.

На данашњем часу припремани су, већ заборављени локални бренд, „Нарвик шницла“ и најпознатије италијанско јело, особуко. У наредном периоду потребно је још проширити кухињу и уредити салу за услуживање, како би настава за један од најпопуларнијих смерова била још квалитетнија, каже директорица Радованов.

Иначе, ове школске године, на смер куварство, у трогодишњем трајању, уписано је чак 30 ђака, а постојала је потреба за још више места.

Стефан Николић, ученик трећег разреда, на наставу стиже из Војвода Степе.

– Највише ми се свиђају српска јела. Много волим свој позив и мислим да је веома важан јер без њега свет не може да функционише. Кување није само занат, то је уметност. Ова школа има најбоље професоре, добро је организована, има одлична средства за рад – каже Стефан.

Да овде млади заиста воле своје занате, потврђује и наставник Малетић који подсећа да су управо ђаци смера куварство два пута освојили прво место у емисији „Куварски калфа“ на РТС-у, 2018. и 2020. године и то са јелима кромпирица и са пиреом од бундеве и белим месом, пуњеним сувим шљивама и мокринским сиром.

Директорица Тања Радованов додаје да је, после прекида због пандемије, Школа обновила сарадњу са сродним образовним установама у Сокобањи и у Врњачкој Бањи, у којима ће, већ на пролеће, ученици другог разреда угоститељских смерова ићи на феријалну праксу.

Економско-трговинска школа већ годинама уназад једна је од најтраженијих школа у Кикинди и широј околини. Ове школске године има 350 ученика у 14 одељења на смеровима: комерцијалиста, економски техничар, трговац, конобар, кувар и техничар обезбеђења.

У Школи очекују да ће, за наредну школску годину, добити одобрење да упишу и одељење туристичког смера. Такође, у процесу верификације су потпуно нови смерови: рестаураторски техничар, царински и техничар за противпожарну заштиту, као и четворогодишње школовање за занимање кулинарски техничар.

Уз одличну опремљеност и квалитет рада, ова образовна установа, на тај начин ће, несумњиво, још више добити на популарности и статусу у широј заједници.

Don`t copy text!