Светска здравствена организација, уз подршку значајних установа у јавном здрављу широм света, 31. маја обележава Светски дан без дуванског дима. Овогодишња кампања, под слоганом ,,Разоткривање привлачности”, има за циљ да открије стратегије и тактике које користе индустрије дувана и никотинских производа како би учиниле своје штетне производе привлачнијим, посебно младима.
Један од кључних циљева кампање јесте информисање јавности о овим тактикама и оснаживање грађана, а посебно родитеља, наставника и самих младих људи, да препознају ризике и донесу информисане одлуке. Према подацима ,,Истраживања здравља становништва Србије 2019. године“, распрострањеност навике пушења дуванских производа, укључујући и загреване дуванске производе (свакодневно или повремено) у популацији узраста 15 и више година износила је 31,9%. ХБСЦ Србија наводи да сваки десети ученик основне и средње школе пуши цигарете. Електронске цигарете бар једном током живота пробао је сваки пети ученик.
Употреба никотинских производа, као што су електронске цигарете и никотинске кесице, у порасту је код млађе популације и процене су да је 2022. године, 12,5 одсто адолесцената користило е-цигарете, а само два одсто одраслих.