Пружни прелази – живот на коцки због непажње

Сваке године бележе се страдања на путно-пружним прелазима, а не тако давно, недалеко од Кикинде, догодиле су се две саобраћајне незгоде на овим местима. Без обзира на то да ли је прелаз обезбеђен или не, од највеће важности је поштовање сигнализације и саобраћајних прописа, каже Милан Илић, саветник директора Агенције за безбедност саобраћаја.

– Угроженост возача на путно-пружним прелазима заиста је велики проблем. Наши подаци показују да је, у 95 одсто случајева, на овим местима до саобраћајне незгоде дошло због људског фактора. Последњим изменама Закона о безбедности у саобраћају прецизно је наведено да возач пре преласка пута преко пруге мора да се заустави, да прекине кретање и да се увери да може безбедно да пређе. Сигнализација на путно-пружним прелазима се обнавља, али често имамо ситуацију да је грађани намерно оштећују. Наше анализе показују да је, у настанку оваквих незгода, најзаступљенији људски фактор – технички фактор може, али са мањим процентом, да допринесе тој безбедности – навео је Илић.

Агенција за безбедност саобраћаја током године континуирано спроводи активности на едукацији учесника у саобраћају о преласку пута преко пруге, рекао је саветник директора и нагласио да саобраћајне незгоде на оваквим местима имају веома тешке последице и да се, најчешће, завршавају трагично. Отуд и апел из Агенције да се поштују прописи и на путно-пружним прелазима, као и сва саобраћајна сигнализација.

Појас употребљава само 20 одсто путника на задњем седишту

– Подаци о томе да је утицајни фактор „погрешно извођење радњи” у саобраћајним незгодама са настрадалима – и повређенима и погинулима, заступљен са 40 одсто, брзина као утицајни фактор са 30 одсто, док је на настанак незгоде алкохолисаност возача имала удео у 12 одсто случајева, указује на то где имамо највише простора за побољшање. Проценат употребе сигурносног појаса један је од фактора који могу да нам, током године, спасу око сто живота. Према нашим анализама, 80 одсто погинулих на задњем седишту није било везано, као ни 100 возача путничких аутомобила који су погинули у претходном периоду. Циљ наше стратегије јесте да на задњем седишту имамо проценат употребе појаса 85, а 95 на предњем. Тренутно се код нас на предњем седишту везује 80 одсто, а на задњем 20 процената учесника у саобраћају, и овде видимо пуно простора за побољшање – навео је Илић.

(ВИДЕО) Ватре Лазарице: Обичај подједнако воле и деца и старији

Улице у Кикинди и околним селима ове вечери обасјавале су ватре Лазарице. Деца су са...

(ВИДЕО) Кикинда дочекала пролеће уз Сајам цвећа: Од мушкатли до егзотичне „четке за флашу“

Градски трг данас је процветао и замирисао захваљујући шаренилу понуда расадника из Кикинде и околних...

(ВИДЕО) При крају реконструкција свлачионица у КСЦ „Језеро“: Како напредују радови уверио се и градоначелник Богдан

Комплетна реконструкција свлачионица за дворанске спортове у Културно-спортском центру „Језеро“ је у самом финишу. У...

Don`t copy text!