Кампању унапређења знања и понашања бициклиста ради њихове боље безбедности, као и сигурности свих осталих учесника у саобраћају, организовао је данас, код Градске пијаце, Савет за безбедност у саобраћају Града Кикинде у сарадњи са Агенцијом за безбедност у саобраћају из Новог Сада.
– Желимо да покажемо да нам је важан сваки учесник у саобраћају – рекао је градоначелник Младен Богдан, који је присуствовао овој промотивно-едукативној акцији. – Кикинда је увек била град бициклиста и морамо да водимо рачуна о њиховој безбедности јер се, нажалост, дешава велики број незгода у којима они учествују својом, али и кривицом других учесника у саобраћају. У сарадњи са Агенцијом за безбедност у саобраћају предузимамо активности ради њихове едукације и подизања свести о безбедности у саобраћају, како бисмо што више умањили број незгода и како би сви ученици у саобраћају били што безбеднији.
Градоначелник је подсетио да Савет за безбедност у саобраћају већ годинама има изузетну сарадњу са Агенцијом, као и да су, поред постојећих, у плану и нове активности
– Биће урађена вертикална и хоризонтална сигнализација поред Основне школе „Фејеш Клара“, у делу од улице Димитрија Туцовића, и у те радове уложићемо 4,8 милиона динара. То је био један од захтева Школе, родитеља и суграђана. Један део биће опасан пешачким стазама, тако да ће бити немогуће паркирање којим се смањује видљивост на раскрсници. Израдићемо и студију о безбедности у бициклистичком саобраћају у којој ћемо утврдити даље кораке. Важно нам је и да, у сарадњи са Агенцијом, покренемо едукацију младих, да апелујемо да безбедно возе након ноћних излазака, да не користе алкохол и психоактивне супстанце јер тиме угрожавају и себе и друге учеснике у саобраћају. Такође, имамо традиционалну акцију поделе бустер-седишта предшколцима, чиме апелујемо на њихове родитеље да користе прописану опрему у моторним возилима како би и наша деца у саобраћају била што безбеднија – навео је градоначелник.
Кампањи су присуствовали и члан Градског већа Мирослав Дучић, саобраћајни инспектор Павле Поповић и Вања Радојков из кабинета градоначелника. Координатор данашње акције био је Славен Мановић из новосадског Института за безбедност у саобраћају.
– Бициклисти су рањива категорија. Према подацима државних органа, у претходном петогодишњем периоду, у саобраћају је у Кикинди погинуло 19 људи, од којих су четворо бициклисти; од 460 повређених, 170 је возача двоточкаша, што је више од четвртине и далеко изнад републичког просека – рекао је Мановић. – Зато желимо да унапредимо њихово знање поделом едукативног материјала и светала за бицикле. Најугроженији су старији учесници, од 65 и више година. Углавном нису осветљени и, иако по актуелном Закону о безбедности саобраћаја на путевима нису обавезни да носе ни кациге ни прслуке, ми им увек то препоручујемо. У флајерима указујемо на то да су, по Закону, обавезни да сиђу испред пешачког прелаза и да прегурају бицикл, као и на то да су возачи, приликом скретања са главног на бочни пут, увек дужни да пропусте бициклисте, међутим они им се често нађу у мртвом углу, возачи их не уоче на време, и тако долази до страдања.
Кикинђани су показали велико интересовање за акцију.
Олга Аралица каже да бицикл вози деценијама.
– Возачи често не пазе, не гледају, излећу, док разговарају мобилним телефонима. Много пута сам морала да сиђем са бицикла – каже. – Не осећам се сигурном ни безбедном.
Розалија Шкапик има слично мишљење.
– Бицикл возим од малена и мислим да нисмо баш безбедни. Има много младих возача аутомобила који не пазе на бициклисте, на пешачке прелазе, јуре. Што се тиче бициклиста, има их и савесних и несавесних – оцењује Розалија.
Примедбу на возаче аутомобила има и Ненад Попов.
– Бициклом прелазим по 30 километара дневно и готово свакодневно виђам да су бициклисти легитимна мета бахатим возачима. Има возача бицикала који не знају правила нити се добро оријентишу, али је таквих веома мало. Међутим, возачи не пазе на бициклисте, у томе је проблем – сматра Попов.
Данашња акција, садржана у Програму за рад Савета за безбедност саобраћаја Града, којом су возачи бицикала и моторизованих двоточкаша препознати као рањива категорија учесника у саобраћају, финансирана је из буџета Републике Србије.
С. В. О.