Тесла тоне у Европи. Продаја је преполовљена у Француској, Шведској и Данској док кинески БYД, Xиаоми и европски концерни преотимају тржиште, Тесла бележи драматичан пад регистрације електричних аутомобила у већини земаља ЕУ. Према подацима објављеним 1. децембра 2025. продаја је у Француској пала за 50%, у Шведској 48%, а у Данској чак 53% у односу на исти период прошле године.
Чак ни дуго најављивана „освежена“ верзија Модела Y („Јунипер“), која је стигла са минималним визуелним изменама и нешто сиромашнијим дизајном ентеријера, није успела да заустави слободан пад. Аналитичари су једногласни, Теслина гама делује застарело, ентеријери јефтино, а конкуренција нуди више технологије за мање новца.
Једина светла тачка је Норвешка, тамо је у новембру регистровано преко 6.000 нових Тесли, скоро три пута више него лане, чиме је оборен годишњи рекорд већ у 11. месецу. Разлог је прост, Норвешка је практично укинула аутомобиле са СУС моторима, а државним субвенцијама и даље фаворизују Тесла моделе.
Поглед редакције портала Српски Угао
Европљани масовно беже од Тесле, Реалност је сурова, кинески брендови већ следеће године улазе пуним капацитетом са ценама испод 25.000 евра и гаранцијом од 8 година. Када тај талас стигне до старог континента, преостали Теслини фанови ће, или прећи на јефтиније Кинезе, или ће наставити да плаћају премију за „амерички сан“ који је одавно престао да буде најпаметнији избор.
Пише: Стфеан Стојановић
Извор: Српски угао